April 06, 2015

Chipsy Fit | Zdrowsze zamienniki naszych ulubionych dań #1

   
Czasem kiedy mam gorszy dzień lubię poprawić sobie humor czymś dobrym, ale niekoniecznie zdrowym. Chociaż wydaje mi się to smaczne za każdym razem po spożyciu mam nieprzyjemne uczucie "ciężkości". Za to moja miłość do warzyw kwitnie i wprost czekam na lato aby w pełni delektować się rozmaitymi przysmakami. Z tego też powodu ostatnio przeglądając instagram natknęłam się na zdjęcia chipsów z....warzyw! Genialne, prawda?
  Od razu zabrałam się za poszukiwanie przepisów, a następnego dnia wybrałam się po składniki. Zdecydowałam się na chipsy jarmużowe i o dziwo pierwszy raz spotkałam się z takim warzywem. Mało tego, nigdy o nim nawet nie słyszałam, a po spróbowaniu przygotowanej przez siebie porcji nie mogę uwierzyć, że dopiero teraz odkryłam taki wynalazek.

Do ich wykonania potrzebujesz:
  • Jarmuż - w zależności jak dużą porcję chcesz otrzymać. Dla samej siebie przygotowałam 200g, a i tak wyszło tego sporo. Jarmuż możecie dostać w realu ( w dużym pojemniku 500g ) i z tego co wiem również w Biedronce.
  • 3 łyżki oliwy lub oleju
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/3 łyżeczki soli
  • szczypta cynamonu ( nie więcej! )
  • Jeśli uważasz, że dodałeś np. za mało słodkiej papryki - nie bój się wsypać więcej, to tylko kwestia czy lubisz bardziej paprykowe czy naturalne. 

Przygotowanie:
1. Jarmuż myję, wiruję i osuszam. Twardą łodygę odrywam, a powstałe liście dzielę na kawałki.
2. W dużej misce mieszam olej/oliwę z przyprawami, a następnie wsypuję jarmuż i dokładnie go obtaczam w powstałej wcześniej mieszaninie.
3. Blachę do pieczenia wykładam papierem do pieczenia i rozkładam jarmuż. Przed wstawieniem, dla lepszego smaku dodatkowo posypuję liście szczyptą słodkiej papryki.
4. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 140 stopni i piekę około 6-8 minut. Ważne aby chipsy były chrupkie a nie spalone!
5. Wyjmuję, czekam aż ostygną i jem pyszne smakołyki :)

Chipsy jarmużowe to idealny zamiennik właściwie dla każdego. Są zdrowsze, moim zdaniem smaczniejsze i mają mniej kalorii - a przecież lato już tuż tuż :D


Zapraszam na Wielkanocny konkurs! Jeszcze jest czas na zgłoszenie się, a do wygrania jest piękny sweterek i wisiorki :) :
xoxo C.
-----
-Fanpage FashionCarolinna-

                         

39 comments:

  1. uwielbiam zastepowac niezdrowe przekaski na cos rownie dobrego, a nietuczacego, na pewno sprobuje zrobic warzywne chipsy, ale raczej najpierw postawie na buraczki

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    ReplyDelete
  2. Świetny przepis. Ja od początku roku 2015 przestałam pocieszać się słodyczami i innymi świństwami (chociaż są bardzo dobre). Śliczne zdjęcia :)
    Mój blog - Klik ! :)

    ReplyDelete
  3. Dobry pomysł. Może zrobię na następny weekend.
    A lepsza taka 'wersja', niż te niezdrowe, które kupujemy w sklepach.
    mirelas-life.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Baardzo ciekawie to wygląda.
    Nigdy nic takie go nie robiłam, ale czas najwyższy! ;D
    http://maya-maay.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Nie słyszałam o takim zamienniku, ale przede wszystkim jest zdrowszy, może sama wypróbuję :D

    Pozdrawiam!
    wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com - kliik!

    ReplyDelete
  6. Wow, ale świetny pomysł! O takim zamienniku nigdy nie słyszałam! :) :o
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. mniam! uwielbiam takie zdrowe zamienniki ^^, ja też słyszałam o zdrowych chipsach zrobionych z selera ^^
    piękna zdjęcia!
    pozdrawiam :)
    Miooodziablog-klik <3

    ReplyDelete
  8. Nie słyszałam o takim zamienniku, choć na pewno musi być zdrowszy!
    Prześliczne zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko :*

    ReplyDelete
  9. Również niedawno dopadłam przepis na te chipsy. Ja zamiast papryki dłam przyprawę do gyrosa. Wyszły pyszne!
    Zapraszam do siebie: www.babkazprzedmiescia.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. nie słyszałam nigdy o jarmużu, jak to w ogóle smakuje, haha? :D
    http://luuvmy.blogspot.com/2015/04/suprise-suprise.html

    ReplyDelete
  11. Świetny pomysł! Kiedy zaczęłam dietę też natchnęłam się na ten przepis i od czasu do czasu je sobie przygotowuję :)
    http://wkomenda.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Ostatnio stały się bardzo popularne.Ja nie jem chipsów,więc nie potrzebuje takich zamienników ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Muszę koniecznie spróbować! :)
    http://ohbroooklyn.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Pierwszy raz słyszę o tym warzywie! Super! Muszę kiedyś wypróbować :)

    boskiebransoletki.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Dalej słabo widzę tekst. Dlatego pooglądałam TYLKO zdjęcia. Zrób tekst podobny do mojego:
    http://lifestylebyzuzanna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. słyszałam gdzieś o tym warzywie, albo nawet od mamy, może kiedyś spróbuje, ale tak za tydzień, bo znając ludzi jutro będą straszne kolejki w biedronce

    dorooothy.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Świetny post :)
    Zapraszam do mnie >>> http://nikolasiwiec.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Nigdy czegoś takiego nie jadłam, ale spróbuję, wygląda pysznie ;D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Nieźle wygląda! Pięknie zaprezentowane :)
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/04/click-here.html
    Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie ślad <3

    ReplyDelete
  20. Widziałam takie szpinakowe :3 Chyba spróbuję i jednych i drugich :)
    czlowiek-zelazko.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Może kiedyś spróbuję.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Twój blog jest niesamowity! Podziwiamy!
    OBSERWUJEMY.
    Pozdrawiamy! <3
    http://nicola-olivia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Jakie pyszności. Zawsze mam słabość do chipsów i tego typu przekąsek. Może takimi zdrowymi zamiennikami zacznę prowadzić zdrowy tryb życia :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Chipsy z warzyw , brzmi interesująco :D
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Chipsy z warzyw, brzmi interesująco :D
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. fajna alternatywa!:)xx ngvyen.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Fajny post. :)

    Zapraszam do mnie.:)

    ReplyDelete
  28. Nie żebym jakoś specjalnie lubiła chipsy, ale te... Kurcze, jak tylko uda mi się dostać jarmuż to muszę przetestować, bo przepis brzmi zachęcająco! :D

    ReplyDelete
  29. Pierwszy raz słyszę o tym warzywie :D
    Chipsy wyglądają bardzo apetycznie ;)

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Muszę przyznać,że nie wyglądają tak źle jak sobie wyobraziłam,kiedy przeczytałam słowo "jarmuż". Chętnie wypróbuję!

    Jull Blooog - klik!

    ReplyDelete

Hi, there
Nice to see you here.
Leave a comment if you like it.
See ya! ♡