October 01, 2014

Bądź Paryżanką, gdziekolwiek jesteś

Jill Barber - Sous Le Ciel De Paris ( Oryginalne wykonanie - Edith Piaf )




O Paryżankach można mówić długo i wiele.... Styl mieszkanek Paryża nie wszystkim musi się podobać, ale nie można odmówić im klasy i elegancji. Nie na darmo uważane są za najbardziej stylowe kobiety na świecie, do których należy genialna projektantka Coco Chanel, ale podobno najsłynniejsze Paryżanki to cudzoziemki...Josephine Baker, Romy Shneider, Jane Birkin.
Myślałam, że o Paryżankach wiem już wszystko, ale byłam w błędzie...
Co naprawdę znaczy być współczesną Paryżanką?
Jak nie stać się ofiarą mody ?
 Jak wyglądać zjawiskowo w nonszalanckim zestawie: jeansy, prosty T-shirt i artystyczny nieład na głowie?

Takie oto sekrety kobiet znad Sekwany skrywa niekonwencjonalny poradnik "Bądź Paryżanką, gdziekolwiek jesteś" napisany przez cztery przebojowe i charyzmatyczne Francuzki: modelkę, pisarkę, producentkę i dziennikarkę. Są przyjaciółkami ze szkolnej ławki, mają różne charaktery, ale łączy je jedno.....mieszkają w Paryżu i wszystkie lubią zmieniać szare życie w powieść.

Nie ukrywam, że jestem pod wrażeniem tej książki. Napisana bardzo przystępnie, z dozą humoru, zapewniła mi niebanalny odpoczynek i poprawiła samopoczucie. Prze te kilka chwil mogłam poczuć się Francuzką i delektować się nie tylko modą, ale i stylem życia prawdziwej Paryżanki
 Wielkie brawa autorkom za oddanie klimatu Paryża i spowodowanie, że podczas czytania sama utożsamiłam się z mieszkankami znad Sekwany. To obowiązkowa lektura dla wszystkich kobiet.

W środku znajduje się dużo wspaniałych zdjęć, ilustracji, cytatów, przepisów kulinarnych na przepyszne francuskie dania a nawet kilka przykładowych gier towarzyskich.


Dowiemy się jak ładnie nakryć stół do kolacji, nie wykosztowując się przy tym zbytnio. Poznamy tytuły filmów, które przeniosą nas do Paryża, adresy miejsc, które warto odwiedzić będąc w Paryżu.
Bardzo praktyczne porady dopełniają całości:
" Trochę aspiryny dodanej do wody w wazonie wydłuża życie róż"
"Nowe ślizgające się buty...skuteczne jest przetarcie podeszwy połową surowego kartofla"
" Raz w tygodniu szoruj zęby sodą oczyszczoną. Efekt bieli murowany"
"Po wzięciu prysznica puść na biust strumień zimnej wody"

Czego na pewno nie znajdziemy w szafie Paryżanki?
Jak wyglądać naturalnie, być tajemniczą kobietą i wzbudzać zazdrość swojego partnera?
Na te pytania i wiele innych odpowie nam stylowy poradnik "Bądź Paryżanką, gdziekolwiek jesteś" Wydawnictwa Muza SA



"Biorę udział w konkursie „Bądź paryżanką... i wygraj!” z okazji premiery książki „Bądź paryżanką, gdziekolwiek jesteś” Berest Anne, Diwan Audrey, de Maigret Carolina, Mas Sophie. To napisana z humorem i sporą dawką (auto)ironii książka pełna błyskotliwych i oryginalnych porad i spostrzeżeń. To szansa, by wraz z Caroline de Maigret przenieść się do inspirującego świata mody, muzyki, filmu, literatury i kuchni. To recepta na to, jak stać się kobietą odważną, niezależną i interesującą, akceptującą jednocześnie swoje słabe strony.."

Zainspirowana tą lekturą postanowiłam wcielić się w rolę Paryżanki. Mam nadzieję, że udało mi się stworzyć paryski look : ponadczasowy, szykowny, a jednocześnie dość prosty - czyli taki jaki kochają mieszkanki znad Sekwany.






| Płaszcz i Koszula - H&M | Spodnie - Cropp | Buty - Kari |

" Jedyne piękne oczy to te, które patrzą na ciebie z czułością" ~ Coco Chanel

20 comments:

  1. CUDOWNE ZDJĘCIA,A KSIĄŻKA WYDAJE SIĘ BYĆ ŚWIETNA ! :) BARDZO ŁADNY STRÓJ,MASZ CUDOWNY STYL I ŚWIETNY INSTAGRAM ♥
    http://blog017.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete
  2. Właśnie poluje na tą książkę! Świetnie odwzorowałaś strój paryżanki, zdjęcia wyglądają jak zrobione w Paryżu haha :)

    ReplyDelete
  3. Śliczny look a książkę zaraz zamawiam ;)

    Natty-and-natty.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Świetne zdjęcia i bardzo fajna recenzja. Zachęciłaś mnie do kupna tej książki. :)

    http://rehab-of-pessimism.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Chętnie przeczytałabym tą książkę.
    piękne zdjęcia!
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    ReplyDelete
  6. Mi styl Paryżanek kompletnie się nie podoba ; )
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. O ja ale boska książka *__*
    W ogóle świetne zdjęcia, bardzo pasują do tematu :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Też czekam na tę książkę! no i się doczekać nie mogę!
    niuntis.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Look świetny, faktycznie taki paryski :D Koniecznie muszę zajrzeć do tej książki, bo naprawdę wciągnął mnie jej opis u Ciebie :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  10. Ouftfit jest na prawdę świetny. Świetna jest ta książka muszę ją zdobyć.
    ~~http://saadejekk.blogspot.com/~~ZAPRASZAM!~~

    ReplyDelete
  11. Swietne zdjęcia, ślicznie wyglądasz <3 Bardzo fajna ksiażka :)

    http://julia-and-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Cudne zdjęcia! Świetna stylizacja :)
    Książka wydaje się być na prawdę ciekawa, muszę koniecznie ją kiedyś przeczytać ;)

    Pozdrawiam
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  13. nie miałam okazji przeczytać , ale na pewno się skuszę :)

    fashion-madam.blogspot.com-klik

    ReplyDelete
  14. Śliczne zdjęcia ! Książka wydaję siębyć ciekawa , kiedyś chętnie ją przeczytam .
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  15. Świetne zdjęcia, takie profesjonalne :)

    ReplyDelete
  16. Płaszcz pierwsza klasa, cała stylizacja superr :->
    Zapraszam i zachęcam do pozostawienia komentarza: http://fad-fashions.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Przepiękne zdjęcia, a książkę pewnie skusze się przeczytać :)

    Zapraszam do mnie :)
    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Chętnie bym ją przeczytała :)

    ReplyDelete

Hi, there
Nice to see you here.
Leave a comment if you like it.
See ya! ♡