May 14, 2017

Idź i znajdź kogoś, kto będzie wart 1000 razy więcej


Unieść to wszystko... po prostu z każdą minutą, sekundą czułam, że jest coraz gorzej i nawet nie pomógł mi fakt, że dotąd moja najgorsza zmora, stała się tak prostym problemem. Piszę tego posta, bo znowu zdarzyło mi się płakać w zakątku mojego pokoju, znowu poczułam się bardzo źle ze sobą i znowu moim marzeniem było położyć się na łóżku i wejść pod 10 kołder i koców. Nie mam w zwyczaju AŻ TAK roztkliwiać się nad swoim losem, ale po to są blogi, aby dzielić się swoimi przemyśleniami. Więc pogadajmy.
W ostatnim czasie bardzo źle się czułam. Psychicznie. Moja samoocena znowu strasznie spadła, nie mogłam spać, co dopiero myśleć normalnie. Ukrywałam przed bliskimi, co się ze mną naprawdę dzieje, a prawda jest taka, że mimo wszystko, dwie dotąd najbliższe mi osoby odwróciły się ode mnie w najgorszym momencie jaki mógłby być (chwila, chwila, wyjaśnijmy to sobie, nie nakręcę taśm jak w 13 Reasons Why, jeśli o to wam chodzi). Nie zrobię już tego błędu i od tego momentu będę staranniej dobierać sobie osoby, które mnie otaczają, bo widzicie, mogę być w najgorszym położeniu mojego życia, być chora, zmęczona, dostać jedynkę z ulubionego przedmiotu, ale zawsze pomogę osobie w potrzebie. Niezależnie czy darzę ją nienawiścią, czy jest to moja przyjaciółka.

  • "Człowiek jest osobą, co według klasycznej definicji Boecjusza oznacza, że jest indywidualną substancją natury rozumnej. Definicja ta wymienia w naturze osoby trzy rysy (człony): substancjalność, indywidualność i rozumność. Substancja podkreśla samodzielność bytu ludzkiego, oznacza to, że człowiek nie może być traktowany jako przypadłość, element składowy innego jestestwa, np. embrion ludzki w łonie matki nie jest dodatkiem, przypadłością osoby matki, ale odrębnym człowiekiem. Indywidualność podkreśla, że osoba ludzka jest jedyna i niepowtarzalna w swej specyfice, życiu wewnętrznym, wyborach, urzeczywistnianych wartościach. Elementem konstytutywnym jest rozumność, czyli zdolność do tworzenia pojęć, formułowania sądów, rozumowania. Rozumność przez niektórych filozofów rozumiana jest szerzej jako określenie wszystkich możliwych duchowych zdolności człowieka, takich jak miłość, zdolność wyboru dobra, współczucie." 

Dzięki ci google za szybkie wyszukanie tak ładnej definicji, autorstwa Maćka (tutaj).
 Ludzie są świetnymi aktorami i nauczyłam się tego z własnego doświadczenia. Musimy znaleźć w sobie trochę empatii, trochę spojrzeć z innej perspektywy, bo nie każdy myśli tak samo. Różni nas wszystko. Kolor włosów, oczu, skóry, ale przede wszystkim charakter. Kierujemy się zupełnie innymi wartościami i nie możemy się szufladkować i porównywać, kto jest lepszy, a kto gorszy. To tak nie działa. To, że Kasia ma więcej pieniędzy w kieszeni od Gosi, nie znaczy, że ta pierwsza jest lepsza od drugiej. Może Gosia ma dużo większą wyobraźnie przestrzenną i w przyszłości będzie znanym architektem, a Kasia w coś zainwestuje. Mówię teraz trochę od rzeczy, ale taka jest prawda. To że moja koleżanka umie lepiej przedmiot, z którego ja jestem totalnie zielona, nie znaczy, że mam być przez to dyskryminowana i czuć się gorsza od innych. Tacy się rodzimy. Różni od siebie, unikatowi, z czystą kartką do zapisania, z talentami, które pielęgnujemy, rozwijamy, z innym podejściem do życia, które na pewno ktoś pokocha. Decydujemy o swoim życiu, ale też odpowiadamy za nasze czyny!
Ktoś się od ciebie odwrócił? Pieprzyć to. Otrzyj łzy, idź dalej i znajdź kogoś, kto będzie zasługiwał na ciebie 1000 razy bardziej, a po drodze odnajdziesz wersję siebie, z której będziesz dużo bardziej zadowolony. TAK to działa.

(Sorki za bałagan, ale przecież nic nie jest idealne.)





Jeans | PULL&BEAR
shoes, coat | ZARA
t-shirt | KARL LAGERFELD
jacket | ZAFUL

 Instagram | @thecarolineblog | Snapchat | queenycaroline

22 comments:

  1. motywujący post :) zgadzam się z nim :)
    t-shirt świetny <3

    ReplyDelete
  2. Ostatnio też trochę podłamałam się psychicznie. Matura, prawo jazdy, bardzo uciążliwe leczenie, poczucie beznadziejności i oddalenie się mojej najlepszej przyjaciółki ode mnie. Nigdy nikomu nie mówię o tym, jak się naprawdę czuję. Nie lubię dzielić się z innymi moimi troskami, wole uchodzić za wiecznie wesołą osobę. Doskonale wiem jak się teraz czułaś, ale tak jak mówisz trzeba pieprzyć tych co nas zawodzą. Mam nadzieję, że wszystko będzie u ciebie dobrze, przecież masz dwie wspaniałe przyjaciółki Karinę i Jessicę :)

    ReplyDelete
  3. Bardzo ładna stylizacja i całe zdjęcia wyglądają bardzo faaajnie! *.*
    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas
    ***KLIK***

    ReplyDelete
  4. Ale fajnie i tak podnosząco na duchu napisane! I uwielbiam te zdjęcia i ten outift, nie wspomnę już o butach! :D
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  5. Masz całkowitą racje! Po prostu p**przyć to i iść dalej! ♥ Ślicznie wyglądasz!

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. 100% racji! Trzeba się otaczać tylko pozytywnymi ludźmi. Trzymaj się! Będzie dobrze :)

    ReplyDelete
  7. Świetnie napisane, musimy pamiętać, że każdy z nas jest inny i każdy zasługuje na szczęście i ludzi, którzy mu je dadzą, cudowne zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  8. Świetnie napisane, zgadzam sie z tym, że w takich sytuacjach odnajdujemy siebie, sama to przechodziłam.
    Pieknie wyglądasz :*

    Amiliaza.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Ja w swoim dość krótkim życiu miałam już kilka fałszywych przyjaźni. Jedna trwała około 12 lat (mam 18 lat heh), ale wierzę w to że lepiej dla mnie że ich nie mam. Wiem, że spotkam kogoś kto będzie godny uwagi, zaufania i mojej przyjaźni :)

    Nie łam się :*

    MÓJ BLOG-ZAPRASZAM

    ReplyDelete
  10. Masz świetny styl! Nigdy nie miałam fałszywej przyjaźni, jestem szczęściarą bo mam najważniejszą i najprawdziwszą osobę w moim życiu. Doceniam to.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Też mam ostatnio cięższe chwile. Zaczęło się od obowiązków szkolnych, które mnie przytłoczyły. Pojawiła się nieszczęśliwa miłość(ha, typowe). Myślę jednak, że najgorsze co mogło mi się przytrafić to osłabienie kontaktów z osobami, które były tak ważne. Nie możemy jednak się łamać, kto wie co lub kogo przyniesie nam nowy dzień.

    ReplyDelete
  12. Takie momenty załamania są okropne. Ale niestety zdarzają się ludziom dosyć często. Pamiętaj, że zawsze po złych chwilach nastają dobre.
    Świetne zdjęcia!
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  13. Baaaardzo motywujący i dający do myślenia wpis! Oczywiście zostaję z Tobą na dłużej, jestem ciekawa Twoich dalszych wpisów!

    Mój blog-KLIK

    ReplyDelete
  14. Często zdarzają się fałszywe przyjaźnie. Staramy się odróżnić tą prawdziwą od tej udawanej, jednak to nie zawsze jest możliwe. Twój post jest świetnie napisany, masz mega fajny styl.
    Będzie dobrze, trzymaj się :)

    ReplyDelete
  15. Zgadzam się z Tobą, ale niestety tak jest świat zbudowany, że jak ktoś jest słaby z jakiegoś przedmiotu to ogólnie jest już gorszy i z takim człowiekiem nie można się zadawać. Ludzie noszą maski i z początku wydają się nam tacy idealni, pomagają, troszczą się o nas. Dopiero później okazuje się jacy oni są naprawdę. Karolina nie przejmuj się takimi ludźmi, bo nie warto, jesteś wartościową osobą i lubię czytać Twojego bloga jak i lubię oglądać ciebie na snapach. Życzę Ci aby potoczyło się wszystko jak najlepiej.

    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  16. Przepięknie to napisałaś. Cytat niesamowicie trafił w temat posta, a podsumowanie to naprawdę brak słów. Każdy z nas czasem przeżywa trudny moment - traci wiarę w to, co robi i wszystko wydaje mu się beznadziejne. Cieszę się, że udało Ci się podnieść i dalej rozwijasz się na blogu, ponieważ jesteś w tym świetna. Każda porażka sprawia, że stajemy się silniejsi, trzymaj się i głowa do góry!

    luska-everywhere

    ReplyDelete
  17. Ten post jest taki, jakbym czytała o sobie. Dziękuję Ci za niego. Dziękuję za motywację, bym sama coś zmieniła.
    Wyglądasz przepięknie. Nie tylko wewnętrznie, ale i w środku, nigdy nie zapominaj o tym.

    - mój blog -

    ReplyDelete
  18. Piękny motywujący post... Naprawdę dziękuję, że piszesz o takich sprawach, które naprawdę są ważne i sa nieodłączną częścią każdego życia

    ReplyDelete

Hi, there
Nice to see you here.
Leave a comment if you like it.
See ya! ♡