August 24, 2014

| Nie chce mi się uczyć, własnie dostałam szlaban - moje życie jest dobani |

Sam Smith - Stay With Me



Takkkkk.....
     Ile razy przed wakacjami mówiliście sobie, że nadchodzący rok szkolny będzie inny, zaczniecie się więcej uczyć i nie uronicie żadnej łzy z powodu szkolnej presji ? Błagam wasss. Każdy rok jest coraz cięższy. Znam to uczucie kiedy wracasz do domu i puszczają ci nerwy, bo nie możecie już tego wszystkiego wytrzymać.
  Nie gwarantuję, że po tym poście coś się zmieni, bo nic nas nie uchroni przed pierwszym września -, ale to od was zależy czy tym razem wejdziecie do sali z wysoko podniesioną głową wierząc, że wszystko będzie dobrze, czy usiądziecie w ostatniej ławce pochłonięci swoimi myślami, bo temat jest nudny.
7 rano. Czas wstać. To dla mnie najgorsza pora dnia tym bardziej jeśli jest środek albo koniec tygodnia. Najchętniej spałabym wtedy do 12 i cały dzień przeleżała w łóżku oglądając filmy.
   Najwierniejszymi moim budzikiem jest mój mózg. Serio. Nie wiem jak, nie wiem gdzie, ale zawsze budzę się kilka minut przed budzikiem w telefonie, co jest dziwne bo mój brat też tak ma.

1. Miejsce pracy i organizacja.

Na moim biurku od dzisiaj stoi tylko koszyk z przyborami do pisania i lampka. Nic więcej. 
Porządek przy miejscu pracy jest bardzo ważny. Nie wiem jak wy, ale ja nie mogę się skupić kiedy wokół mnie są porozrzucane rzeczy, telewizor jest włączony na cały regulator, a z drugiego pokoju słychać głośną muzykę. Może jestem trochę zrzędliwa, ale przy nauce muszę mieć idealną ciszy, aby słyszeć własne myśli. 
  Co za tym idzie ? Organizacja. 
Zawsze kiedy wracam ze szkoły, robię sobie godzinny odpoczynek aby mój mózg się trochę "zrehabilitował", nigdy nie biorę się od razu do pracy bo wtedy szybko się męczę w rezultacie o 22 jestem już mega zmęczona. 
 A więc jaki plan dnia ? Zawsze wybierajcie sobie jedną porę nauki, aby codziennie odbywało się to o tych samych godzinach. Ja swoją "pracę" przy książkach zaczynam zawsze koło 17-18 i póki wszystkiego nie zrobię - sen dla mnie jest niemożliwy. 
Dlaczego więc wybrać sobie jedną porę ? Ponieważ po kilku dniach/tygodniach, mózg przyzwyczai się do tego aby najlepiej pracować o tej porze i z każdym dniem będzie coraz bardziej wydajny, ale pamiętajcie że nasz mózg to nie jest zabawka. Zużywa bardzo dużo energii więc przyda nam się w roku szkolnym sporo "paliwa", o którym napiszę w punkcie 

( Blogger zepsuł jakość zdjęć [*] )



Uwielbiam mieć wszystko poukładane na swoim miejscu, ale czasem znajduje niewypełnione luki w kalendarzu, które mogłabym zapełnić jakimiś zajęciami. 
 O R G A N I Z A C J A. 
Rok szkolny bez kalendarza to dla mnie jak dom bez rodziny. Bez takich rzeczy często zapominam o ważnych testach, albo przypominam sobie o nich nagle dzień przed, dlatego już teraz nabyłam mały i bardzo poręczny notes ( zdjęcie wyżej ). Zapisując każde nadchodzące ważne i mniej ważne wydarzenie - nie zgubimy się w naszym grafiku :) 


2. Dieta naszego Mózgu
Jak wspomniałam wyżej nasz mózg to nie zabawka - potrzebuje paliwa. 
Wielokrotnie w roku szkolnym byłam tak zaabsorbowana całą to "presją", że pod koniec dnia przypomniałam sobie, że mało jadłam, piłam. W takie dni towarzyszyło mi bardzo duże zmęczenie. byłam senna i mówiąc szczerze - nie chciało mi się nic robić. Dlatego już dzisiaj pomyślcie o porannym śniadaniu, które jest najważniejszym posiłkiem dnia i daje nam jakby kopa dzięki czemu mamy siłę na pracę. Po spożyciu śniadanie( i podkreślam tu, że ZDROWEGO! ) - jesteśmy w dobrej formie przez cały dzień. 

 Pij dużo wody! ( niegazowanej) i już teraz skreśl ze swojego porannego śniadanie kawę! Woda pozwala oczyścić ciało z toksyn  i skutecznie gasi pragnienie.
     Kawa czy napoje gazowane, niszczą witaminy z serii B, odwadniają organizm, a także Twój mózg. Picie kawy może być również przyczyną problemów ze snem!
I jeszcze kilka porad: 
Ostatni posiłek - 2 godziny przed snem! 
 Unikaj słodyczy. 
Jedz warzywa i owoce. 
  Jedz przede wszystkim zdrowo!

Oczywiście jak każdy czasem musimy pozwolić sobie na małe pocieszenie w postaci słodyczy. Pod spodem macie dwa przepisy na pyszny jogurt z owocami oraz eliksir z żelkami i lodem


Lato się kończy - a z nim sezon na niektóre owoce. Najbardziej będę opłakiwała brak Borówek Amerykańskich, które chyba nigdy mi się nie znudzą. Korzystając z tego, że przez jakiś czas miałam je pod dostatkiem - zrobiłam pyszny jogurt warstwowy ( w tym jedna warstwa z biszkoptami ) z użyciem właśnie tych owoców! 

Przepis jest prosty i zajmie wam dosłownie 10 minut.
Potrzebujecie: 
- owoce 
- jogurt ( ja zmieszałam zwykły jogurt naturalny z waniliowym danio, ale zostańcie przy zwykłym jogurcie, ponieważ to połączenie okazało się zbyt słodkie ) 
- biszkopty 
- owoce 
- i inne dodatki takie jak czekolada itp.

Biszkopty ścieramy na wiórki. 
Przeplatamy warstwy. Jogurt z borówkami, biszkopty, jogurt, biszkopty. Kończymy warstwą z owocami. 


Ten pyszny napój nazywany przez mnie "eliksirem" ( z powodu koloru ) jest jeszcze prostszy do wykonania niż deser powyżej. 

Potrzebujecie: 
- Sprite lub 7UP
-Barwnik spożywczy
-Lód
- Plasterki cytryny 
- Żelki

Wlewamy sprite do słoika po czym dodajemy barwnik. Ja użyłam czerwonego i niebieskiego, po czym uzyskałam mój ulubiony kolor - fioletowy.  Następnie wsypujemy żelki, plasterki cytryny i kostki lodu. 
Proste? Proste.
Smacznego! 


3. Każdy zasługuje na odpoczynek.
Tak jak mówiłam na filmiku DIY, każdy zasługuje na trochę odpoczynku. Czy to będzie kilka godzin, czy jeden dzień w tygodniu - nasz mózg musi trochę odpocząć. 
 Najlepiej wtedy trochę się wyciszyć i w tym czasie zająć się czymś co lubimy. Czytaniem książki, rozwijaniem naszego hobby itd.



4. Wygodnie, ale z sensem
Czasem kiedy mam gorsze dni - gorzej się czuję lub mam chęć na coś wygodniejszego, zakładam luźny sweter, związuje włosy w kok i nie dbam o to czy Pani X wygląda ode mnie lepiej czy nie. Każdy ma czasem małą "załamkę" i trzeba to uszanować :)

( Jedyne zdjęcia, które przywiozłam znad morza -,- )
Spodnie - House / Buty - Reebok / Łańcuch - Zara / Koszula - House / KappAhl 

5. Małe DIY nigdy nie zaszkodzi / Przypomnienie o filmiku i konkursie :)

Jeśli jeszcze nie widziałaś/eś filmiku DIY + Porady to zapraszam do oglądani tu -> !!!FILMIK!!!

Oraz przypominam wam o konkursie gdzie do wygrania jest plecak, 2 mega słodkie kolorowe zakreślacze i przybory zrobione DIY: 2 zeszyty i ołówki KONKURS TRWA JESZCZE 6 DNI!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zapraszam do polubienia fanpage'a FashionCarolinna na facebook'u :) 

                                       

Chyba najlepszym sposobem - Jest po prostu polubienie nauki! :)
Macie swój "przepis" jak przetrwać nadchodzący rok szkolny ? Podzielcie się nim w komentarzu! :)
xoxo C.

47 comments:

  1. Świetne porady, bardzo mi nimi pomogłaś. Muszę sobie zakupić jakiś kalendarzyk czy notesik.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ja często mam takie dni, kiedy nie myślę o tym jak wyglądam. A potem te spojrzenia "idealnych" dziewczyn.. Ugh..

    ☼nikoletta-blog.blogspot.com☼

    ReplyDelete
  3. Bardzo przydatne rady! Na pewno skorzystam z tego posiłku, wydaję się być bardzo smaczny :)
    http://mari-maari-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Świetny post, a przepisy na pewno wypróbuje.
    Ja też kocham borówki, mam ogromną działkę 4 hektary borówek :D
    Zawsze mam problem z organizacją w roku szkolnym wszystko robię na ostatnią chwilę...
    Pozdrawiam : )
    http://life-ola.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojjj to chyba będę musiała do ciebie wpaść w przyszłe wakacje :D!

      Delete
  5. Ja również nie mogę żyć bez kalendarza! :))

    kolorowawyspablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Tak bardzo uwielbiam posty z serii Back to school, które ty piszesz haha
    Co roku tydzień przed szkołą mówię sobie "okej, weź się w garść, w tym roku będziesz się uczyć, nie zawalisz kartkówek i będziesz słuchać na lekcjach tak, żeby czerwiec był spokojny". A jak wychodzi? Co roku zapierniczam w pełnym stresie w ostatnim miesiącu nauki, aby mieć dobre oceny. Słucham na lekcjach? Tak, na początku, gdy są odpytki, potem się wyłączam.
    Może jednak w końcu wezmę się za siebie haha Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  7. bardzo przydatny post, miło się czyta! ;)

    ReplyDelete
  8. Ja też jestem "kalendarzową" osobą, po prostu bez kalendarza zapomniałabym o 90% prac związanych ze szkołą i gdy ich nie zapiszę, to czuję się nieswojo :D Z resztą akurat będę pisała o tym w następnym poście na moim blogu. Ten jogurt z owocami wygląda przecudownie! :D
    Bardzo mi się tutaj podoba, zaraz klikam przycisk do obserwowania!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, może Ci się spodoba :)

    ReplyDelete
  9. Nie wiem jak bym się starała to i tak mi coś wypada i moja organizacja nie przynosi efektów .

    ReplyDelete
  10. Widzę, że nie tylko ja zginęłabym bez kalendarza z terminami sprawdzianów itp.! I baardzo fajne przepisy, szczególnie ten na eliksir :)

    amcia-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Fantastyczny pomysł na napój z żelkami, tak mi się trochę skojarzył z bubble tea. </3 którą piłam rok temu -,-
    Też uwielbiam Borówki Amerykańskie i mango, dlatego aż mi ślinka pociekła jak o nich wspomniałaś w poście.
    Pozdrawiam :3

    ReplyDelete
  12. stylizacja z ostatniego zdjęcia <3
    noemisoul.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Dobre porady. Dla mnie wstawanie o siódmej, a w sumie przed siódmą, to tragedia. Dla mnie to jeszcze środek nocy :P Kalendarz czy notatnik w którym zapisuję wszystkie ważne sprawdziany itd. to też dla mnie bardzo istotna rzecz.Odkąd wszystko zapisuję jestem o wiele bardziej zorganizowana, a teraz to dla mnie bardzo ważna. Mimo, iż książkowy kalendarz zastąpił u mnie ten w telefonie, to Twój notatnik jest śliczny. Można wiedzieć gdzie go nabyłaś?
    Buziaki :*

    http://sylwiaa-m.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. W stawanie o 7 to niemalże luksus. Ja wstaje o 6,ale niektórzy nawet o 5 muszą, aby zdarzyć na autobus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, faktycznie, ale niektórzy zostają w szkole do 20 i wracają nieżywi :)

      Delete
  15. Mam pytanie, z jakiego sklepu jest twoja toaletka? :)
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest to toaletka Patrycji z bloga www.patrycjaplazewska.blogspot.com i chyba z tego co pamiętam kupiła ją w jakimś sklepie vintage z Łodzi i ją odnowiła :)

      Delete
  16. Jesteś bardzo podobna do mojej znajomej :D
    Świetne porady, triki <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Super pomysły na organizację... faktycznie też spotykam sie z osobami, mówiącymi "Ten rok bedzie idealny, będę wszystko umieć na każda lekcje itp"
    Haha, pozdrawiam

    ReplyDelete
  18. Świetny post, jeden z lepszych u ciebie. Powiem, że ostatnio staram się jeść więcej zdrowych rzeczy, uporządkowałam i zorganizowałam moją strefę pracy. Dzięki za inspiracje!

    mirela-mirelaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Bardzo fajny post, świetne rady, na pewno skorzystam :)

    ReplyDelete
  20. W zeszłym roku szkolnym największym błędem jaki popełniałam było to, że od razu po powrocie ze szkoły siadałam do nauki, przez co właśnie ta nauka nie była do końca efektowna, ale w tym roku nie zamierzam już tak robić. :)
    Oczywiście tak jak Ci pisałam, zrobię jogurt warstwowy z twojego przepisu :)
    http://neelly-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Twój post był/jest dla mnie bardzo przydatny ;) <3

    http://zycieihobby-asi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. a ja właśnie wolę się zabrać do nauki od razu jak tylko wrócę do domu, wtedy mój mózg pracuje jeszcze na pełnych obrotach,a później jestem zbyt leniwa żeby zrobić cokolwiek :)


    sweetcuuupcake.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Bardzo fajne porady, podobają mi się pomysły na smakołyki no i musze to napisać masz meega toaletkae! lustro jest cudowne! możesz zdradzić gdzie je kupiłaś?:)

    ReplyDelete
  24. fany pościk. :))

    merry-lifee.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Co do wstępu to myślę, że to też zależy od nastawienia. No bo jeżeli ja sobie postanowię, że od tego roku będę się uczyć i będę miała lepsze oceny, ale nic nie zrobię w tym kierunku no to normalne że nie będzie efektów. Ja w tym roku również sobie tak postanowiłam, ale chcę dotrzymać postanowienia i będę się starała robić jak najwięcej w tym kierunku.

    my-world-lol.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Porady są świetne ;) Muszę koniecznie wypróbować ten przepis na jogurt, bo również uwielbiam borówki ♥

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    ReplyDelete
  27. Oo tak każdy ma czasem gorszy dzień, ale niestety nie każdy potrafi to uszanować.
    Post rewelacyjny, a co do jakości zdjęć napisałaś, że blogger ją zepsuł, ale ja w ogóle tego nie widzę, są bardzo ładne! ♥

    http://alex-teenagesoul.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Świetny post :) Bardzo podobają mi się te rady, i napewno skorzystam :) Masz naprawde świetne zdjęcia <3

    http://julia-and-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Super post, bardzo przydatny, chyba zrobię ten pierwszy deser :D

    http://malina-miniatures.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Kalendarz to podstawa :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Napewno spróbuję zrobić ten deser ,wygląada smakowicie. Obs za obs? jeżeli tak to zaobserwuj a ja się odwdzięczę.
    everything-you-needy.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Fajny post. Masz rację. Każdy rok jest coraz to gorszy. Aż zaczęłam sie bać.
    Też mam tak czasem, że budzę sie przed budzikiem xd

    ReplyDelete
  33. Najlepiej to zjeść dwie lub ileś tam kostek czekolady przed testem :) . Super post :) i zdjęcia :) .

    http://stylowaokularniica.blogspot.com/


    ReplyDelete
  34. U mnie z organizacją jest ciężko, ale w tym roku biorę się za siebie i mam nadzieje, że uda zrealizować mi się moje zamiary :)
    http://paulaa-bloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Ale super post! Przed testem ważne żeby zjeść np. kawałek czekolady! :)
    Śliczne zdjęcia,super outfit ^^
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Świetne porady. Niby proste, ale bardzo skuteczne. Na pewno wykorzystam.
    gopnes.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. bardzo pomocne rady. :)
    pozdrawiam ♥
    http://wercziandweeerczi.blogspot.com/

    ReplyDelete

Hi, there
Nice to see you here.
Leave a comment if you like it.
See ya! ♡