March 04, 2014

Recenzja książki: "Sekrety Pretty Little Liars" - Sara Shepard

Hej kochani!
     Od jakiegoś czasu strasznie mnie korciło, że zrobić jakąś recenzje. Dawno nie było żadnych postów tematycznych więc to się idealnie składa a już kilka osób pisało mi, że zastanawia się nad kupnem tytułowej książki. Każdy kto ogląda serial PLL może się spodziewać, że w książce jest masę tajemniczych...... rzeczy ? zdarzeń ? Tak..dokałdnie bym to tak nazwała.
  Sekrety PLL są jakby odrębną książką od serii Pretty Little Liars. Można ją przeczytać nie wiedząc co się dzieje w książce, co jest dla mnie wielkim plusem dlatego, że przeczytałam dopiero 3 pierwsze części tej serii bardzo chciałam się dowiedzieć trochę sekretów kłamczuch.
  Pierwszą rzeczą na którą zawsze zwracam uwagę kiedy czytam książki jest zasób słownictwa i ( nie wiem jak to określić ) tok myślenia. Uwielbiam kiedy w książce są tajemnice i aby do nich dojść trzeba trochę pogłówkować co często się zdarza w serialu jak i książce.
  Zawsze kiedy wracam do serii PLL, wciągam się na nowo w historię dziewczyn. Szczerze długo nie mogłam się zabrać za czytanie Sekretów, ponieważ nie wiedziałam czy warto je przeczytać. ( znowu to porównanie do serialu ). Najbardziej spodobały mi się sekrety Hanny, Spencer i Emily. Niestety Arii w tej odsłonie nie polubiłam przez to, że jej historia był chyba najbardziej absurdalna. Ale z każdej sytuacji można wyciągnąć pewne wnioski i się czegoś nauczyć ( aby nie dawać wam jakichś wielkich spojlerów to podam tylko kilka wiadomości ) - Spencer - wywnioskowałam z jej historii, że nie można ufać nikomu oprócz sobie. Jej siostra zachowała się nie fair za co od dawna jej nie lubię, ale Spencer była nie lepsza ( każdy kto czytał wie o co chodzi) . Emily - Była postawiona w dziwnej sytuacji - Między wyborem czy pomóc swojej matce czy zaprzyjaźnić się z elfami ( grupką dziewczyn ) i nie być donosicielką. Szczerze to nie wiedziałabym co zrobić. Elfy przypominały mi Kłamczuchy za czasów kiedy "żyła" Ali.
Hanna - Powinna trochę bardziej zaufać swojemu chłopakowi, który wyjechał wraz z rodziną i starymi przyjaciółmi rodziny. Pod wpływem zazdrości ( Lucas'a nie było na facebook'u od kilku dni ochh) próbowała poderwać kogoś innego.
 Aria - Wracając do absurdalności - Aria jednym słowem ( no może dwoma ) - zbyt pochopnie podejmuje decyzje do czego przyznała się już na początku swojej historii. Równie dobrze jej islandzki chłopak mógł być przestępcą większej rangi ( i mówię tu o zabójstwie itp. )

*przepraszam za stare zdjecie tej książki, ale niestety nie zdążyłam zrobić nowych a kiedy wracam ze szkoły już jest ciemno ;c *
Niedługo również wychodzi książka Tajemnice Ali Sary Shepard której nie mogę się już doczekać! Aaaa!
 
xoxo C.

16 comments:

  1. Uwielbiam PLL <3

    http://miinikaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Nie czytałam tej książki / serii książek ani nie oglądałam serialu, muszę przeczytać lub obejrzeć ;3

    Obserwuję już od dawna.... Rewanżyk ? ♥ http://hatersmakemefamoussss.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. napewno przeczytam :)

    http://natuuuu-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Nie czytałam, ale mam zamiar zacząć oglądać serial ♥♥

    niikablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Chętnie bym przeczytała, bo oglądałam początek serialu, a teraz zabrałam się za książki :)

    ReplyDelete
  6. Nie czytałam ale po Twojej wspaniałej recenzji się skuszę
    jaiswiatus.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Właśnie byłam jej bardzo ciekawa, zaciekawiła mnie twoja recenzja i chyna zdecyduję się na kupno :)

    Pozdrawiam,
    http://personalna-galaktyka-absurdu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. kiedyś zastanawiałam się nad jej przeczytaniem, teraz już nie muszę, wiem, że muszę ją przeczytać ;)

    ReplyDelete
  9. Ciekawa recenzja! podollblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Na pewno przeczytam. Zawsze bylam ciekawa sekretow dziewczyn. Nie wiem czemu ale strasznie sie jakos jaram tym ze PLL wspominaja Islandie, poniewaz sama tak mieszkam 3/4 mojeo zycia ;)

    ReplyDelete
  11. Bardzo chciałabym ją przeczytać :<
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Z pewnością przeczytam,serial bardzo mi się podoba,więc z pewnością wezmę się za książki ♥
    www.blog017.blogspot.com
    obserwuję ♥

    ReplyDelete
  13. Wydaje się być ciekawa, ale ja już nie mam czasu na czytanie książek :D

    ReplyDelete
  14. chyba przeczytam, bo ostatnio właśnie szukałam jakiejś książki



    http://enemiesblogs.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Sekrety, "Tajemnice Ali" i "Pożądane" to według mnie najlepsze tomy serii Pretty Little Liars. :)

    ReplyDelete

Hi, there
Nice to see you here.
Leave a comment if you like it.
See ya! ♡